Zakład Gospodarki Komunalnej spółka z o.o. w Twardogórze informuje, że na terenie obsługiwanym przez Spółkę występują przyłącza wod-kan stanowiące własność/współwłasność właściciela/i oraz zarządzane przez Spółkę (głównie te wybudowane przed 2002 r.). Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, każdy odpowiada za utrzymanie swoich przyłączy, a więc ponosi również wszelkie koszty związane usunięciem powstałej awarii oraz jej skutków. W ostatnim czasie dość często zdarza się, że osoby będące właścicielami przyłącza uważają, że w ramach posiadanej umowy na dostarczenie wody lub odprowadzenie ścieków usunięcie awarii odbywa się bezpłatnie czyli na koszt Spółki. Z uwagi na powyższe wyjaśniamy, że w przypadku zgłoszenia awarii na przyłączu wodociągowym lub kanalizacyjnym, każdorazowo pracownicy ZGK będą weryfikowali stan prawny takiego przyłącza pod kątem ustalenia podmiotu czy osoby zobowiązanej do poniesienia kosztów związanych z usunięciem ewentualnej awarii.
W odniesieniu do przyłączy zarządzanych przez ZGK sp. z o.o. w Twardogórze, powstałe awarie usuwane będą bezpłatnie. W każdym innym przypadku koszty usunięcia awarii, w tym również koszty przyjazdu pracowników Spółki, koszty pracy sprzętu związanego z usuwaniem awarii, ale i jej skutków (np. samochód asenizacyjny – beczka, koparka) będą musiały zostać poniesione przez właściciela/i lub zarządcę nieruchomości - zgodnie z cennikiem usług, dostępnym na stronie internetowej ZGK sp. z o.o. w Twardogórze pod adresem: https://zgk.twardogora.pl/index.php/cennik-za-uslugi.
UWAGA:
Informujemy również, że każdorazowo, bez względu na stan prawny przyłącza, datę, godzinę zgłoszenia lub sytuację w której właściciel będzie kwestionował zasadność poniesienia kosztów usunięcia awarii, pracownicy ZGK sp. z o.o. w Twardogórze będą wykonywać czynności wynikające z konieczności usunięcia przyczyn oraz ograniczenia skutków zgłaszanej awarii. Natomiast ewentualne ustalanie odpowiedzialności finansowej i przyporządkowanie kosztów wykonanych prac nastąpi w najbliższym dniu roboczym.